اقتصاد مقاومتی
اقتصاد مقاومتی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدیدنشریه الکترونیکی اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر بجنورد این نشریه الکترونیکی در نظر دارد با ارائه مطالبی در موضوعات مختلف علاوه بر معرفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر خراسان شمالی. دانش آموزان را نیز در اقتصاد کشور خود و را های مقابله با تحریم ها راهنمایی کند. لطفا انتقادات وپیشنهادات خودرا جهت هرچه بهتر شدن نشریه الکترونیکی در قسمت نظرات ارائه کنید.

____________________
دسته بندی

نقش دانش آموزان در مقاومت اقتصادی

____________________
آرشیو

3 ارديبهشت 1393

2 ارديبهشت 1393

1 ارديبهشت 1393

____________________
مطالب اخیر

اقتصاد مقاومتی راهکار بی اثر کردن تحریم ها
نماد اقتصاد مقاومتی در تاریخ ایران و داستان ها
احادیث و دانستنی ها از اقتصاد مقاومتی
اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم ها
مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتی
ملت ایران و اقتصاد مقاومتی

____________________
نویسنده

sara

____________________
لینک ها

زندگی سخت

نرم افزار های امنیتی و کاربردی,فایلpdf,موزیک,سخنرانی,کتاب صوتی

دانلود آهنگ های جدید

تمدن ایران زمین

وبلاگ منsms

اقتصاد مقاومتی و تحریم ها

حمل و ترخیص لباس از چین به ایران

حمل و ترخیص لنج دبی

جلو پنجره لیفان ایکس 60

الوقلیون

____________________
لینک ها

gps ماشین ردیاب

دیلایت فابریک

جلو پنجره لیفان ایکس 60


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اقتصاد مقاومتی و آدرس medadekamrang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 9887
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:,

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم ها

 

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم

امیر المومنین علیه السلام در کلمات قصار خویش راه حل مهمی را برای همه پیروانشان نشان می دهند که پیمودن آن بسیار امید بخش است. ایشان می فرمایند " ردوا الحجر من حیث جاء؛ سنگ را به همان سمتی که به سوی شما پرتاب شد برگردانید." معنای این سخن حکیمانه این است که ببینید دشمن شما از چه استراتژی و ابزاری و چه تکنیکی استفاده می کند شما هم از همان بلکه بهتر از آن استفاده کنید. برای نمونه وقتی دشمن استراتژی خودش را جنگ نظامی قرار می دهد شما نیز باید از بهترین امکانات و ابزار جنگی استفاده کنید " و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم" بحمدالله امروز جمهوری اسلامی خود را برای هرنوع مقابله نظامی آماده کرده است؛ در همین راستا مقام معظم رهبری در برابر تهدیدات دشمن فرمودند در هر سطحی که دشمن به ما حمله کند پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد. بر اساس فرمایش امیر المومنین (ع)  هر وقت دشمن استراتژی خودش را جنگ نرم و فرهنگی قرار داد ما نیز باید با همان استراتژی با او برخورد کنیم و همه امکانات فرهنگی خود را برضد دشمن به کار گیریم و هرگاه استراتژی دشمن به جنگ اقتصادی تعلق گرفت، باید از همین راه وارد شد و با برنامه ریزی صحیح دشمن را ناکام کرد و داغ شکست مسلمانان را بر دلش بگذاریم. امروز بر همه واضح است که استراتژیِ دشمن، اقتصادی است، آن ها در صددند با فشارهای سنگین اقتصادی و اجرای تحریم های شکننده ملت ایران را به تسلیم بکشانند. البته برخی گزارش ها و  پالس هایی که ستون پنجم دشمن از داخل می فرستد او را نسبت به تشدید تحریم ها جدی تر کرده است. اکنون وظیفه چیست؟ و چه باید کرد؟

مقام معظم رهبری سال هاست که چنین روزی را برای جمهوری اسلامی پیش بینی می کرد و همواره مسوولان را به این نکته مهم متوجه می ساخت که استقلال واقعی را وقتی می توان جشن گرفت که بتوانیم با اختیار خودمان شیر نفت را ببندیم و کشور را از وابستگی به فروش نفت آزاد کنیم. علاوه بر آن 4 سال است که معظم له سال را به سال اقتصادی مزین می کنند و از مردم و مسوولان خواسته اند برای تولید بیشتر و پرهیز از اسراف برنامه ریزی داشته باشند. در سال جاری نیز تنها نسخه برای مقابله با تحریم های جدید، اقتصاد مقاومتی دانستند و فرمودند تنها از این طریق است که می توان دشمن را به زانو در آورد و در برابر فشارهای آن مقاومت کرد. ولی متاسفانه این هشدار ها و توصیه ها از سوی مسوولان کشور چندان جدی گرفته نشده است. به راستی کشوری که به هر مناسبتی ده ها همایش و کنفرانس گرفته می شود آیا جا نداشت در باره اقتصاد مقاومتی نیز یک نشست تخصصی انجام بپذیرد؟ آیا در این باره مجلس و دولت وظیفه خودشان را انجام داده اند؟ آیا منازعات سیاسی میان مجلس و دولت که عمدتا به رقابت های انتخاباتی قبل و بعد بر می گردد چاره کار است؟! شایسته است روسای قوا این منازعات بی حاصل را کنار زده و به جای این گونه فعالیت ها و دعواهای لفظی به فکر تدوین برنامه جامع و کامل اقتصاد مقاومتی بر آیند. آیا مجلس برای اقتصاد مقاومتی حاضر می شود بخشی از بودجه 460 میلیارد تومانی خود را کاهش بدهد؟ آیا دولت حاضر است هزینه های اضافی را از گرده بودجه کشور بر دارد؟ آیا مردم حاضرند در این شرایط حساس دولت خودشان را یاری کنند؟ بی تردید اگر مردم ببینند مسوولانشان به فکر اقتصاد مقاومتی هستند و از حیف ومیل بیت المال جلوگیری می کنند و از راه مبارزه با اشرافیت به فکر چاره بر آمده اند، مردم نیز دولتشان را یاری خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: